در دبی قوانینی وجود دارد که کمتر به گوش اشنا هستند که عدم رعایت آنها میتواند باعث پرداخت جریمه و زندان و حتی اخراج از امارات شوند.

  • ناسزا و دشنام دادن در واتساپ

در امارات متحده ی عربی احترام به شخصیت افراد بسیار مهم است به‌ طوری‌ که فحش و ناسزا در مکان های عمومی جرم محسوب میشود. جریمه آن یک سال حبس و جریمه 10 هزار درهم امارات است. این قوانین در مورد گردشگرانان نیز صادق است و می‌تواند منجر به اخراج آن‌ها بشود. طبق قانون الفاظ رکیک حتی در محیط پیام‌رسانی مثل واتساپ بر اساس قوانین سایبری عواقبی در پی دارد. جالب استحتی ایموجی ناپسند نیز شامل این قانون میشود جریمه ۲۵۰ هزار درهم امارات و اخراج از کشور را در پی دارد.

  • چک کردن تلفن افراد

در امارات چک کذدن و شنود تلفن جرم محسوب میشود و حتی چک کردن پیام رسان ها یا اقدام از طریق آنها جرم محسوب میشود. جریمه آن 100 تا 500 هزار درهم و حداقل 6 ماه حبس می باشد. یک مثال جالب که مربوط به سال 2016 است، ماجرای خانمی است که در شهر عجمان امارات متحده عربی تصاویری را از تلفن همسرش از طریق واتساپ به موبایل خود انتقال داد و متهم شد.با اینکهه زن توانست همرش را به خیانت متهم کند اما 150 هزار درهم جریمه پرداخت و از کشور نیز اخراج شد .

  • خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی

کسانی که در وسایل نقلیه عمومی مثل ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و پیاده‌روها به خوردن و آشامیدن بپردازند 100 درهم جریمه میشوند.

  • به همراه داشتن غذاهای دارای خشخاش

دانه‌های خشخاش ماده اصلی تولید مواد مخدری مثل هروئین و تریاک میباشند. به همین جهت ماده ای ممنوعه در کشور امارات هستند. و حمل آن نقض قانون جدی است که به حبس می انجامد .

برای جمع آوری پول برای خیریه افراد باید از اداره امور اسلامی و خیریه تاییدیه بگیرند. در غیر این صورت افراد باید بین 250 تا 500 هزار درهم امارات جریمه نقدی بپردازند و یا حتی اخراج شوند.

  • استفاده از VPN

طبق قوانین سایبری و فضای مجازی در اماراتاستفاده از VPN که باعث تغییر آدرس IP ناصحیح میشوند، محکوم به تخلف از قانون هستند و باید جریمه‌ای نقدی بین 500 تا 2 میلیون درهم امارات پرداخت کنند . در صورت استفاده از سایت های فیلتر شده شامی خاطی محسوب میشوید و باید جریمه بپردازید.

  • کثیف بودن ماشین

ماشین کثیف چهره شهر را زشت میکند و همچنین سلامت عمومی را نیز به خطر می اندازد و جریمه 3 هزار درهمی در پی خواهد داشت.

  • شستن ماشین کثیف

همانطور که ماشین کثیف جرم محسوب میشود شستن ماشین بدون رعایت ضوابط قانونی نیز جرم محسوب میشود . درواقع در کشور امارات و شهرهایی همچون دبی شستن ماشین در اماکن مسکونی جرم است و استخدام کارگر یا نگهبان برای این امر جرم محسوب میشود . علت وضع این قانون این است که اینکار چهره شهر را زشت جلوه میدهد و مشکلات زیست محیطی در پی دارد چون آب کثیف حاصل از آن باعث آلوده شدن آب شهری میشود. افراد باید شستن ماشین خود را به کارواش ها که عمدتا در پمپ بنزین ها قرار دارند بسپارند .

  • عکس گرفتن بدون اجازه

اهمیت زیاد حریم خصوصی در امارات موضوعی منجر به وضع قوانین بسیار سفت‌ و سخت در این زمینه و جریمه‌های هنگفت شده است . در نتیجه نباید بدون اطلاع از کسی تصویری ثبت شود. به اشتراک گذاری این تصاویر در رسانه‌های اجتماعی جریمه را سنگین تر خواهد کرد. طبق قوانین جرایم اینترنتی جریمه‌ ی 500 هزار درهمی و 6 ماه حبس مجازات آنان میباشد .

مثال جالبی نیز وجود دارد : یک معلم استرالیایی به نام جودی مگی عکسی از  وسیله نقلیه ای پارک شده در پارکینگی بدون استفاده را در صفحه فیس‌بوکش به اشتراک گذاشت که در پی آن مجبور به پرداخت جریمه ای به مبلغ 10 هزار درهم، حبس و  دیپورت از کشور گردید.

  • عکس برداری از حوادث جاده‌ای و هوایی

به‌ طور کلی عکس گرفتن در کشور امارات موضوعی بسیار ریسک‌‌پذیر می باشد. در قوانین این کشور علاوه بر ساختمان‌های نظامی و مراکز قضایی ، افراد نباید تا از تصادفات جاده‌ای نیز عکس برداری کنند.مجازات این جریمه‌ای از 50 هزار درهم تا 3 میلیون درهم میباشد. همچنین اشتراک گذاری این تصاویر منع قانونی دارد.

  • شایعه‌پراکنی

پس از سیل در سال 2016 که تصاویری از آسیب‌های آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دولت آنها را شایغه اعلام کرد , اعلام شد که به اشتراک گذاری تصاویر منفی از حوادث طبیعی غیر قانونی میباشد. در حقیقت هر چیزی که بتوان آن را شایعه نامید، جرم محسوب می‌گردد. و صحبت کردن از شایعات در رسانه‌های اجتماعی مجازات سه سال حبس و 1 میلیون درهمی جریمه دارد. دلیل آن این است که امارات کشور معتقد است شایعه پراکنی، صلح اجتماعی و نظم عمومی را تهدید میکند. به همین جهت در بخش خبرهای آنلاین قوانین سفت و سختی وضع شده است .

برای مشاهده ی تور های دبی با کمترین نرخ کلیک کنید.