آب و هوای آنتالیا

 

برای سفر به آنتالیا قبل از هر چیزی باید از وضعیت آب و هوایی آن اطلاع داشته باشید. آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستانی آفتابی و زمستانهایی معتدل است. زمان مناسب برای شنا از اواسط ماه فروردین تا آبان ( آوریل، نوامبر ) است. میانگین دمای هوای آنتالیا در تابستان ۲۸ درجه سانتیگراد و دمای آب ۲۷ درجه سانتیگراد است.
آنتالیا به طور کلی با تغییرات کم فصلی، معتدل و گرم به شمار میرود. در زمستان کم تر پیش می آید که دمای هوا از ۵ درجه سانتی گراد پایین بیاید و با فاصله کمی از آنتالیا قادر به اسکی در دامنه کوه ها خواهید بود. بارانهای موسمی و طوفانهای ناگهانی از ویژگیهای زمستان و بهار آنتالیا است و بارش برف از پدیده های نادر این منطقه می باشد.
آنتالیا حدود ۳۰۰ روز سال آفتابی بوده وبهشتی برای فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی، کوهنوردی و… را است. در فصل تابستان دمای هوا بین ۳۵ الی ۴۵ درجه سانتی گراد و رطوبت بین ۶۵ الی ۸۵ درصد می باشد .

اقامت در آنتالیا


-منطقه بلک (belek)
درمنطقه بلک ترکیه بهترین و گرانترین هتل ها وجود دارند. در این منطقه حدود ۹۹% هتل ها ۵ ستاره هستند.
به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه و مرکز شهر هتل های این منطقه بسیار مشهور میباشند .

-منطقه کمر (Kemer)
کمر طبیعی ترین و سرسبزترین منطقه آنتالیا است . هتل های این منطقه درجه بندی بین ۲ تا ۵ ستاره دارند. به سبب وجود روستاهای با امکانات توریستی، گردشگرانی که علاقه مند به طبیعت هستند از روستاهای آنتالیا دیدن میکنند.

-شهر و منطقه آلانیا (Alanya)
شهر و منطقه آلانیا (Alanya) به علت مسافت 2 ساعته با آنتالیا یک منطقه جداگانه توریستی و جذاب است. برای توریستها و مسافرانی که هم می خواهند به مرکز شهر و هم به ساحل دریا نزدیک باشند شهر آلانیا بهترین گزینه می باشد. در مرکز شهر آلانیا هتل های کوچکی با قیمت مناسب وجود دارند. هتل های با دامنه 5 ستاره به بالاتر بین منطقه آنتالیا و آلانیا واقع شده اند.

راههاي ارتباطی آنتالیا


راههاي ارتباطی آنتالیا: می توان از طریق تمام راههای هوایی، دریایی و زمینی به این شهر سفر کرد . فرودگاه آنتالیا پذیرای تمام پروازهای بین المللی می باشد.

موقعيت جغرافيايی آنتالیا: این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه می باشد.

 

مراکز تفریحی آنتالیا


مهم ترین دلیل استقبال بی نظیری که از توریستان از آنتالیا دارند تفریحات آن است . در زیر به تفکیک به بیان آن می پردازیم:

– سواحل زیبا و چشم نواز آنتالیا
سواحل زیبا قطعا یکی از مهمترین دلایل سفر به آنتالیا است. به دلیل تنوع زیاد سواحل در آنتالیا می توانید طبق اولویت های خود در یکی از ریزورت های لوکس آنتالیا اقامت گزینید یا هتلی بوتیک و دور افتاده را برای دسترسی به ساحلی بکر و طبیعی انتخاب کنید.


-ساحل کنیالتی
کنیالتی یک پارک ساحلی با تفریحات فراوان است ,می توانید در دریا شنا کنید یا تفریحات آبی مختلف مثل سرسره های آبی و سرزمین دلفین ها و نهنگ هایرا تجربه کنید. همچنین می توانید گلف بازی کنید یا اسب سواری کنید، این پارک برای کودکان هم جذاب است. رستوران و کافه های متنوع نیز وجود دارند. در طول روز و شب کنسرت، موزیک های زنده و نمایش های خیابانی در این ساحل اجرا می شود.

-ساحل المپوس
برای رفتن به ساحل المپوس به لیدر نیاز ندارید اما اگر کمی درباره خرابه های تاریخی آن بدانید برایتان جذاب تر می شود. بلکه آب شفاف و زلال آن هم دلیل دیگری برای محبوبیت آنجاست، آب آنقدر زلال است که در هنگام موج سواری سنگریزه ها را می بینید.

-ساحل پرتقال آنالیا
و در شرق مرکز شهر قرار گرفته است،عرض این ساحل در بعضی از نقاط ۱۰۰ متر است، از سواحل ماسه ای است و ورود به آن رایگان می باشد، باشگاه ها و هتل های ساحلی زیادی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

-ساحل آنالیا داملاتاس
ساحل داملاتاس روبروی غار داملاتاس در سمت غرب شبه جزیره قرار دارد، از سواحلی است که پرچم آبی دارد، خلیج کوچکی دارد که کلئوپاترا نام دارد. این خلیج آب بسیار شفافی دارد که می توان در آن شنا کرد و زیبایی ها و ماهی های کف آب را در آن به راحتی ببینید.

-ساحل لارا
ساحل لارا از بزرگ ترین سواحل آنتالیا است، باشگاه های ساحلی، رستوران و کافه، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی، زمین فوتبال،ورزش های آبی، اسکیت و دوچرخه سواری از امکانات بسیار زیاد این ساحل است.

-ساحل پاتارا
بزرگ ترین ساحل ترکیه است و در شهر کاس قرار دارد ، توسط روزنامه سیدنی تایمز به عنوان زیباترین ساحل جهان انتخاب شد . به دلیل داشتن نوع خاصی از لاک پشت ها که در خطر انقراض هستند ورود به بعضی از قسمت های آن در شب ممنوع است.

 

تفریحات جذاب آنتالیا


– رفتن به پارک های آبی آنتالیا
تعداد زیادی از هتل های آنتالیا پارک های آبی بزرگ یا کوچک دارند اما اگر دنبال بهترین پارک های آبی هستید،پارک آبی تروی واقع در هتل ریکسوس آنتالیا (بزرگترین پارک آبی مدیترانه) و پارک آبی هتل دیدمان در ساحل لارا و پارک آبی آکوالند در ساحل کونیالتی از بهترین ها هستند.

-رفتینگ در آنتالیا
قایق سواری در آبهای خروشان، یکی از تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا است. همزمان با قایق سواری می توانید مناظر زیبای اطراف از جمله جنگل درختان سرو و پارک ملی کانیون را تماشا کنید و لذت ببرید.

-گلف بازی در آنتالیا
در آنتالیا زمین گلف های زیادی وجود دارد که همه از استانداردهای بالا برخوردارند. بیشتر این زمین های گلف در منطقه بِلِک هستند .

– غواصی در آبهای مدیترانه ای آنتالیا
اگر به شنا و غواصی علاقه مندید، از تورهای یکروزه که می توانید بین “سه جزیره” یکی را انتخاب کنید استفاده کنید . در آنتالیا، بیش از 25 مکان برای غواصی با دسترسی راحت وجود دارد. همزمان امکان کشف لاشه های کشتی و هواپیما، غار یا لذت بردن از تماشای جانوران دریایی مثل لاک پشت های دریایی وجود دارد.

– سافاری با جیپ در آنتالیا
تور یکروزه سافاری با جیپ در اطرف کوههای ثور و همچنین توقف و دیدن مناظر زیبا و تماشای روستاهای قدیمی یکی از بهترین گزینه ها برای عاشقان هیجان است؛این تور سفری 10 ساعته است که از ساعت 8 صبح شروع می شود.

– بازدید از آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا، مکان نسبتا تازه ای در منطقه آنتالیا است که یکی از بزرگترین مجموعه آکواریوم های دنیا به شمار می رود.

 

مناطق تاریخی آنتالیا

– شهر قدیمی کالجی و دروازه هادریان در آنتالیا
در حالیکه مرکز شهر آنتالیا، بافت و معماری مدرن و به روزی دارد، بخش قدیمی آن مکانی برای گذراندن یک روز آرام است.در بخش قدیمی شهر آنتالیا دیدنی هایی مثل دروازه تاریخی هادریان، شهر قدیمی کالجی، خانه ها و رستوران ها و بارهایی در کنار ساحل وجود دارد . غذاخوری های بیرون خانه ای، سوغات سراها و خانه های قدیمی به سبک دوره عثمانی نیز در آنجا قرار دارند . موزه کالجی هم ، زندگی مردم در دوران گذشته را به تصویر می کشد. همچنین در بخش قدیمی شهر آنتالیامی توانید مسجد شیار دار مناره را با معماری دوره سلجوقیه مشاهده کنید.

– بازدید از آسپندوس و ترمسوس آنتالیا
آسپندوس، قدیمی ترین آمفی تئاتر روم باستان در دنیا می باشد که به خاطر آکوستیک زیبایش برای اجرای کنسرت ها مورد استفاده قرار میگیرد. ترمسوس نیز در پارک ملی گالاک،در شمال شرقی آنتالیای مرکزی، برفراز تپه ای قرار دارد و دارای یک بازار قدیمی روم باستان، آب انبار و آمفی تئاتر باستانی است .

– بازدید از دهکده سیرالی و الیمپوس آنتالیا
سیرالی و الیمپوس برای تور شبانه مناسب هستند . ویرانه های تاریخی الیمپوس و شعله های سوزان جاودانی کمیرا در قسمت جنگلی این ناحیه دیدنی است .

– بازدید از شهر باستانی فاسلیس آنتالیا
ویرانه های شهر باستانی فاسلیس در خلیج کوچکی قرار دارد که با یک ساحل سنگ ریزه ای و یک ساحل شنی زیبا احاطه شده است. فاسلیس یک شهر بندری و قدیمی با ویرانه هایی شامل بازاری خیابانی، تعدادی مغازه، یک قنات و آمفی تئاتری کوچک میباشد برای خانواده ها ایده آل است ، چون هم می توانند با دیدن آثار تاریخی سرگرم شوند و هم در دریا شنا کنند یا در ساحل آفتاب بگیرند.

– بازدید از موزه آنتالیا
در موزه آنتالیا سالنی به نام تالار خدایان وجود دارد که مکان بسیار تاثیرگذاری است و در آن مجسمه 16 خدا و الهه روم باستان، وجود دارند . در اتاق دیگری از این موزه، تابوتی کشف شده در گورستانی در چرگه را می بینید. موزه آنتالیا دقیقا در 2 کیلومتری شرقی منطقه کالجی آنتالیا قرار دارد و یکی از بهترین موزه های کشور ترکیه می باشد.

 

طبیعت بکر آنتالیا


– بازدید از آبشارهای دودن و ماناوگات آنتالیا
این آبشار در 12 کیلومتری شمال شرقی استان آنتالیا بهترین جا برای فرار از گرما درختان سرسبز با سایه های گسترده در حوالی آبشار دودن و ماناوگات، می باشد. هوای این قسمت از آنتالیا مرطوب خنک و سرشار از تازگی و طراوت است .

– رفتن به کوه تاتالی آنتالیا
کوه تاتالی در آنتالیا ، مرتفع ترین نقطه آنتالیا است. میتوانید از تورهایی که به ” از دریا تا آسمان” معروفند استفاده کنید. در این تور در واقع مسیر کوتاهی را سوار تله کابین می شوید تا به ارتفاع 2365 متری از سطح دریا برسید و در ایستگاه آخر ، چند رستوران و کافه تریا، وجود دارند. در این ارتفاع هم می توانید عکس های بسیار زیبایی با پس زمینه ای از کوههای باشکوه ثور، بگیرید و همچنین خط ساحلی آنتالیا را مشاهده کنید. می توانید به جای تله کابین با پاراگلایدر هم به پایین برگردید.

– رفتن به جاده ساحلی D400 آنتالیا
به واسطه ی این جاده می توانید براحتی به تمام اقامتگاهها دسترسی پیدا کنید. توریستان ماجراجو می توانند اتومبیلی برای 4 ساعت کرایه کنند و با رانندگی در این مسیر زیبا استراحتگاه های ساحلی کوچکتر را کشف کنند. ماجراجویان می توانند سفرشان را از قلب استان آنتالیا شروع کنند و در شهر سنتی اما مدرن “کاس” خاتمه دهند.

– پیاده روی در مسیر لیسیان آنتالیا
لیسیان یکی از بهترین مسیرها برای پیاده روی با طول 320 مایل می باشد. در تابستان به خاطر گرمی هوا، بهتر است از طی کردن مسیر لیسیان صرف نظر کنید. مسیر های مخصوص دوچرخه سواری با دو نوع با سختی راه متوسط و دیگری مسیر سختی وجود دارند. همچنین می توان از مسیرهای دیگری که ماشین رو هستند استفاده کنید و به لیسیان برسید.

 

در آخر میتوانید برای مشاهده قیمت های ارزان و لحظه آخری تور آنتالیا کلیک کنید و یا تماس بگیرید.